Ми склали список найнезвичайніших з точки зору архітектури, рельєфу, розміщення та інших факторі аеропортів у світі. Це не рейтинг, а просто список з неймовірно цікавими історіями аеропортів.
Аеропорт імені Тенцинга і Хілларі (Аеропорт Лукла)
Невеликий аеропорт в місті Лукла, що в східній частині Непалу, знаходиться на висоті 2860 метрів над рівнем моря. У 2008 році аеропорт був названий на честь перших підкорювачів Евересту: Тенцинга Норгея і Едмунда Хілларі.
Злітно-посадкова смуга аеропорту довжиною 527 метрів розташована під нахилом в 12% і вважається однією з найнебезпечніших у світі. Через великий перепад у висотах – різниця у висоті протилежних торців смуги становить майже 60 метрів. Один край злітно-посадкової смуги знаходиться на краю семисотмитрової прірви, а інший майже впирається у високогірний хребет. Перон аеропорту обладнаний чотирма стоянковими майданчиками і вертолітним майданчиком. Навігація виконується виключно вдень та у хорошу погоду, так як з обладнання в аеропорту є тільки радіостанція.
Завдяки своїй близькості до Евересту, аеропорт користується популярністю серед альпіністів, які починають сходження з Лукла. Кілька авіакомпаній виконують рейси в Лукла з Катманду. Погода в районі аеропорту непередбачувана і її нестійкість стає причиною частих скасувань рейсів. Аеропорт приймає тільки вертольоти і літаки з короткою дистанцією зльоту та посадки, такі, як De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter і Dornier Do 228.
Аеропорт Леріда-Альгуайре (Льєйда, Іспанія)
“Дизайнерський” регіональний аеропорт у Каталонії. Визнаний одним з найкрасивіших аерпортів світу, він був відкритий в 2010 році. Фасад аеропорту викладений металевими пластинами в оливкових, зелених і коричневих кольорах.
Аеропорт Гібралтара (Великобританія)
Цей аеропорт знаходиться біля підніжжя Гібралтарської скелі. Аеропорт Гібралтара є фактично єдиним аеропортом у світі, злітно-посадкову смугу якого перетинає … автомобільна дорога. Побудований він був ще в 1939 році для військових потреб, і зараз використовується як у військових так і в цивільних цілях.
Довжина смуги аеропорту становить 1 829 метрів, коли в аеропорту приземлиться або злітає літак, автомобільну дорогу Уїнстон Черчілль-Авеню перекривають наземні служби та поліція.
Щорічно аеропорт приймає близько 300 тисяч пасажирів, переважно рейси з Лондона, Манчестера та з Марокко.
Аеропорт Нарсарсуак (Гренландія)
Аеропорт Нарсарсуак, розташований в Гренландії, є не тільки одним з найнебезпечніших аеропортів на планеті, а й справжньою історичною пам’яткою. Розташований він у південній частині Гренландії, серед численних фьордів. Протяжність злітно-посадкової смуги складає близько 1 830 метрів, останні кілька років аеропорт щорічно обслуговує більше 25 000 чоловік.
Аеропорт був побудований американськими військовими у 1941 році та використовувався як проміжна база для дозаправки літаків на шляху з США у Британію та Європу.
На даний момент це єдиний міжнародний аеропорт у Гренландії. Він здатен приймати повітряні судна Boeing та Airbus, в тому числі широкофюзеляжні.
Поряд з аеропортом знаходиться поселення Нарсарсуак, населення якого складає приблизно 160 осіб. Основне джерело зайнятості – аеропорт і готель. В околицях живе ще кілька сотень людей, зайнятих рибальством та вівчарством. Сполучення з іншими великими поселеннями Гренландії – тільки повітряне. Внутрішній льодовиковий щит знаходиться на відстані 9 км від аеропорту і до льодовика можна дійти навіть пішки за 4-5 годин.
Аеропорт Принцеси Юліани (о. Сінт-Мартен, Нідерланди)
Міжнародний аеропорт на острові Сінт-Мартен в Карибському морі, є одним з найвідоміших у світі. Все через десятки тисяч туристів, які відвідують пляж Махо поряд з торцем злітно-посадкової смуги. Літаки при заході на посадку пролітають на висоті 10-20 метрів над головами туристів, відпочиваючих на Махо.
Поряд з цим аеропорт є одним з найнебезпечніших у світі через труднощі заходу на посадку та довжину полоси у 2300 метрів, що дуже мало для посадки широкофюзеляжних літаків.
Також тут трапляються випадки коли туристи серйозно травмуються через те, що потрапляють в потік повітря з двигунів реактивних лайнерів, що заходять на посадку.
Аеропорт Даоченг-Ядін (Китай)
Аеропорт Даоченг-Ядін, який відкрився в КНР в провінції Сичуань в 2013 році – найвисокогірніший з усіх відомих аеропортів. Він знаходиться на висоті 4411 метрів над рівнем моря. Ця висота – приблизно половина від нормальної висоти польоту літаків. До речі, Монблан, найвища вершина Західної Європи, має висоту 4800 метрів.
Географічно цей аеропорт знаходиться біля Тибетського нагір’я. Місце, де він розташувався, досить плоске і рівне, тому особливо масштабних робіт по вирівнюванню майданчика для будівництва злітно-посадкової смуги, китайці не проводили.
Завдяки новому аеропорту дістатися з Ченду в Даоченг можна за одну годину, раніше це займало півтора-два дні наземним транспортом. Злітно-посадкова смуга аеропорту має довжину 4,200 метрів та дозволяє приймати майже усі типи літаків.
Аеропорт Керкіра, Корфу (Греція)
Міжнародний аеропорт Іоанн Каподістрія був побудований в 1937 і використовувався спочатку у військових цілях. З розвитком туризму на острові був побудований пасажирський термінал. Зараз аеропорт приймає десятки чартерних та регулярних рейсів щодня.
Визначною особливістю аеропорту є його місце розташування. А точніше, місце розташування злітно-посадкової смуги. Вона розташована між двома пагорбами, починається в морі і майже повністю оточена водою. Поряд з одним з торців смуги знаходиться автомобільна дорога, тому автомобільний трафік повинен зупинятися на світлофорах під час зльотів та приземлень літаків.
У пасажирів, які знаходяться на борту літака та спостерігають за посадкою в ілмінатор – часто складається враження, що літак сідає у воду.
Аеропорт Куршевель (Франція)
Злітно-посадкова смуга даного аеропорту має довжину усього 525 метрів з кутом нахилу у майже 19 градусів. Таким чином літаки сідають фактично на пагорб.
Захід на посадку в Куршевель вважається надзвичайно важким і навіть екстремальним для пілотів. Аеропорт обслуговується 20-30 місними літаками марок De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter и De Havilland Canada Dash 7 та меншими одномоторними літаками.
Аеропорт Барра (Шотландія)
Аеропорт знаходиться у Шотландії, на невеликому острові Барра. Вважається одним з найнезвичайніших аеропортів світу в зв’язку з тим, що його злітно-посадкові смуги розташовуються на пляжі затоки Трай-Мор, а розклад польотів складається з урахуванням припливів і відливів. Під час припливу злітні смуги аеродрому приховані водою, тому зліт і посадка просто неможливі. Також аеропорт не обслуговує нічні рейси, однак в екстрених випадках посадка все-таки можлива — тоді смугу підсвічують автомобільними фарами, а вздовж берега розкладають спеціальні світловідбиваючі стрічки. Всього ж тут три злітно-посадкові смуги, середня протяжність яких становить 800 метрів. Через незвичайне розташування і невелику довжину смуг цей аеропорт вважається одним з найнебезпечніших в світі, а зліт і посадку тут можуть зробити лише невеликі літаки з досвідченими пілотами.
В аеропорту є диспетчерська, термінали прильоту і вильоту, служба завантаження багажу тощо. Функціонує аеродром з 1933 року. На даний момент сюди виконуються щоденні рейси з Глазго на маленьких двадцятимістних літаках Twin Otter. Всього аеропорт Барра обслуговує до 1,5 тисячі рейсів на рік, а загальний пасажиропотік становить близько 10 тисяч чоловік.
Аеропорт імені Цариці Тамари (Местія, Грузія)
Невеликий аеропорт, який обслуговує містечко Местія у Верхній Сванетії, знаходиться на висоті понад 1500 над рівнем моря. Аеропорт названий на честь грузинської цариці Тамари та схожий на архітектуру страдиційних сванських кам’яних оборонних веж, розташованих неподалік від злітної смуги.
В аеропорт виконуються щоденні рейси з Тбілісі. В зимовий період приймає невеликі двадцятимісні літаки класу Twin Otter, а в літнє п’ятидесятимісні ATR-42.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями!