Австралійська авіакомпанія Qantas 20 жовтня здійснила перший пробний політ у рамках ініціативи “Project Sunrise”. Таку назву має проект запуску регулярних комерційних рейсів за маршрутами Нью-Йорк – Сідней та Лондон – Сідней.
Найдовший комерційний авіарейс
Після приземлення, рейс QF7879, став найдовшим комерційним рейсом у світі, перевершивши регулярний комерційний рейс авіакомпанії Singapore Airlines між Сінгапуром та Нью-Йорком. Проте, наступного місяця буде проведене тестування рейсу Лондон – Сідней, щоб встановити новий рекорд.
“Ми знаходились у повітрі 19 годин, 16 хвилин“, – сказав QF7879 капітан Шон Голдінг на прес-конференції після польоту. За його словами, екіпаж мав справу з більшими, ніж очікувалося, зустрічними вітрами на маршруті, але все ж приземлилися “з комфортним запасом палива на 70 хвилин польоту”.
Польоти на відстані у приблизно 16000-17000 кілометрів – це найдальші, і найдовші за часом, безпосадкові польоти. Близько 30 років тому, 16 серпня 1989 року, вже проводили подібне випробування на маршруті Лондон – Сідней. Тоді Qantas виконала безпосадковий переліт на найновішому, на той час, авіалайнері Boeing 747-400, але, навіть, без пасажирів йому ледве вистачило пального, щоб завершити рейс. Маршрут Нью-Йорк – Сідней ніколи не літали без зупинки в Лос-Анджелесі.
20 годин на висоті 11 кілометрів над Землею
Літаки та авіакомпанії в наш час більш технічно просунуті, ніж будь-коли раніше, з кращою паливною ефективністю, більшою дальністю і автоматизованим логістичним плануванням. Але, оскільки тривалість польотів зростає, постає питання, як відіб’ється на пасажирах та екіпажі майже доба у металевій трубі на висоті 11 кілометрів над Землею, коли більша частина польоту проходить над Тихим океаном.
Qantas використовував цей рейс – і планує зробити те ж саме для рейсу з Лондона – для дослідження того, як пілоти, бортпровідники та пасажири справляються з довгими перельотами. Зокрема, пілоти, перебуваючи в кабіні, носили електроенцефалографи і вимірювали рівень мелатоніну за допомогою аналізу проб сечі.
Ультрадовге сервісне обслуговування
Авіакомпанія також протестувала оновлене сервісне обслуговування, яке повинно допомогти пасажирам мінімізувати наслідки джет-лагу, оскільки перетин 15 часових поясів, може значно посилити його симптоми. Для того покращити самопочуття пасажирів та екіпажу, були розроблені спеціальні режими освітлення салону та режими харчування.
Цей рейс також мав ще одну практичну мету – трансфер нового Boeing 787-9 Dreamliner “Kookaburra” з заводу Boeing в Сіетлі. На борту літака було лише 10 членів екіпажу, включаючи чотирьох пілотів та 40 пасажирів, серед яких були співробітники авіакомпанії, дослідники, репортери та шість постійних клієнтів Qantas, яких обрали шляхом опитування.
Політ з повним завантаженням пасажирів та багажу наразі неможливий, оскільки більш важке навантаження зменшило б паливну ефективність літака. Тому всі пасажири цього рейсу були розміщені в салоні бізнес-класу, де крісла трансформуються у повноцінне спальне місце. Для регулярних ультрадовгих рейсів авіакомпанія Qantas розробляє спеціальне компонування салону, яке буде зручним і для пасажирів економ-класу.
Авіабудівні компанії, Airbus і Boeing, зараз розробляють варіанти літаків (A350 та 777X), що зможуть виконувати економічно ефективні комерційні рейси на ультрадовгих маршрутах. До кінця 2019 року Qantas має визначитися, яку модель авіалайнера вона використовуватиме. Генеральний директор Qantas, Алан Джойс, планує розпочати регулярні рейси на вищезгаданих маршрутах у 2023 році.
Будьте в курсі усіх акцій та розпродажів:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!