Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков розкрив деталі підготовки українських летовищ, спеціалістів, а також законодавства до якнайшвидшого відновлення польотів цивільної авіації.
“Польоти цивільної авіації будуть відновлені щойно дозволятиме безпекова ситуація. Весь воєнний рік ми працювали і продовжуємо працювати над тим, щоб максимально швидко запуститися, як тільки це стане можливо”, – написав Кубраков.
Українські авіаційні відомства системно працюють над трьома пріоритетами:
- збереження висококваліфікованого авіаційного персоналу;
- утримання авіаінфраструктури в належному стані;
- дерегуляція галузі в рамках започаткованої раніше реформи.
Фінансово галузь суттєво підтримує спільний з Євроконтролем Аеронавігаційний Фонд солідарності, робота якого спрямована на підтримку інфраструктурної, операційної та професійної складових аеронавігаційної систем та професійну підготовку і підтримання кваліфікації/компетенції операційного (диспетчерського) персоналу.
У минулому році фахівці Державіаслужби завершили 64 навчальні програми. Зокрема, у навчальних центрах Міжнародного аеропорту «Бориспіль» за 2022 рік близько 1500 спеціалістів пройшли перепідготовку, з початку цього року – понад 700 працівників. На базі міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького в 2022 та 2023 роках навчання з авіаційної безпеки пройшли понад 300 фахівців.
Варто також зазначити, що українські цивільні пілоти та авіадеспечери навчаються закордоном. Так, в інтерв’ю УП Міністр з питань транспорту Франції Клеман Бон повідомив, що його країна надає українським пілотам і авіадиспетчерам можливість тренуватися на спеціалізованих симуляторах, щоб не втрачати навички.
Також Кубраков нагадав, що напередодні в парламенті був ухвалений євроінтеграційний закон про спрощення внутрішніх авіаційних перевезень. Ключове – це скасування двох вимог:
- сертифікованому авіаперевізнику для початку виконання комерційних польотів в Україні достатньо погодження слотів в національних аеропортах. Отримувати відповідне право на експлуатації повітряної лінії не потрібно;
- якщо літак сертифіковано в Європейській Агенції Безпеки Авіації (EASA), то не потрібно проходити повторну сертифікацію в Україні.
Нагадаємо, що напередодні Державіаслужба України повідомляла, що повітряний простір України буде відкрито відразу після завершення воєнних дій та перемоги. Така заява була пов’язана з прогнозом Європейської організації з безпеки аеронавігації про ймовірність відновлення польотів в Україні лише з кінця 2029 року. Оптимізму українцям додає Ryanair, який обіцяє 30 маршрутів з України після відкриття неба.
Автор фото – Юра Танчин
Підтримати проектБудьте в курсі наших новин:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер, Viber або читайте наш канал у Telegram!