Чи знаєте ви, що вартість усіх крісел в літаках часто перевищує десятки мільйонів доларів? А якщо ми скажемо вам, що японський виробник Koito за погану якість своїх крісел заплатив компенсацію у розмірі 79 мільйонів? Чим пояснюється така висока вартість і які вимоги висувають до пасажирських сидінь – читайте далі.
Вартість одного крісла на прикладі тих, які встановлені в Airbus A380 авіакомпанії SingaporeAirlines:
- Крісло першого класу: $500 000–1 млн.
- Крісло в бізнес-класі: $150–300 тис.
- Крісло в преміум економі: $15 тис.
- Крісло в економкласі: $5 тис.
А тепер уявіть, що в Airbus A380 кількість крісел:
- 6 сьютів (перший клас);
- 78 крісел в бізнес-класі;
- 55 крісла в преміум економі;
- 343 – в економі.
Всього 471 крісло, що в грошовому еквіваленті дорівнює $26,3 млн.
Вартість пасажирських сидінь в літаку пояснюється не лише наявністю в них регулювань та екранів, а й тим, що до них висуваються підвищені вимоги безпеки.
Скандал з японським виробником крісел для літаків
У 2009 році спалахнув скандал з японською компанією Koito Industries, яка виробляла крісла для Singapore Airlines та інших авіакомпаній по всьому світу.
Регуляційні органи встановили, що крісла цієї компанії не являються надійними.
Європейський регулятор безпеки цивільної авіації EASA заявив, що має докази порушень Koito в плані конструкції та виробництва крісел для літаків.
Наступного дня генеральний директор компанії публічно зізнався, що фальсифікував результати тестувань для прискорення продажів.
Після проведення перевірок виявилось, що більшість моделей сидінь не відповідає вимогам конструкції, вогнестійкості та критеріям травматизму пасажирів.
У підсумку EASA та FAA США у 2011 році випустили директиву про льотну придатність, які дозволяли сидінням Koito пройти додаткові спецперевірки, після яких термін їх служби може бути збільшений до 6 років, а подальші випробування дозволять збільшити термін експлуатації.
Загалом європейський регулятор постановив, що сидіння мають бути повністю демонтовані через 10 років.
Singapore Airlines на початку 2013 року отримала компенсацію від Boeing та Koito в розмірі 79 млн сингапурських доларів, у тому числі і за крісла.
авіаблогер Володимир Біленький
Фото: Facebook Володимир Біленький
Підтримати проектБудьте в курсі усіх акцій та розпродажів:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер, Viber або читайте наш канал у Telegram!