Американська компанія Otto Aviation презентувала надекономічний літак нового покоління. Celera 500L вже називають літаком-кулею завдяки каплевидній формі. На 1 літрі палива він зможе пролітати 7-10 кілометрів, а приблизні витрати складуть $320 на годину.
Головною перевагою каплевидної форми літака є плавний (ламінарний) потік повітря, який вона створює, що не впливає на турбулентність. Повітря, яке обтікає типовий літак, стає турбулентним через тертя між ним та його поверхнею. Це збільшує опір та знижує паливну економічність.
Корпус Celera 500L дозволяє істотно знизити аеродинамічний опір — він на 59% нижчий, ніж у звичайних літаків. У компанії знайшли оптимальне співвідношення габаритів, а саме довжини та ширини, при цьому відведення повітряних потоків залишилося на вищому рівні.
Celera 500L виглядає як корпус ядерної бомби або торпеда. І це, напевне, не просто збіг, адже засновник компанії Otto Aviation Вільям Отто працював над тактичною ядерною зброєю та торпедами в Los Alamos Scientific Labs. Також він працював над системою наведення ракет Minuteman в компанії North American Aviation та головним науковим співробітником бомбардувальника Rockwell B-1 Lance.
Особливістю Celera 500L також є двигун та його розташування. Пропелер встановлено поза двигуном, отже він, по суті, штовхає літак вперед. Цей високоефективний поршневий двигун A03 V12 виробляє 550 к/с. (410 кВт). Він економніший за інші більш ніж на 50% і складається з двох незалежних частин — у випадку несправності однієї весь двигун не виходить з ладу.
Ще однією особливістю літака-кулі є те, що йому не потрібна повноцінна злітна полоса, а отже йому підходять невеликі аеропорти малої авіації.
Celera 500L вміщує 6 пасажирів, в майбутньому компанія планує випустити версією 1000L на 12 пасажирів.
На що ще варто звернути увагу — літак не має вікон для пасажирів, оскільки це порушило б ламінарний потік. На сьогодні компанія працює над тим, щоб вікна були складовою частиною фюзеляжу і не мали жодних переходів.
Отже, всі вищеперераховані особливості дають розуміння того, що Celera 500L – економічний літак. Витрати на 1 годину польоту коштують всього $320, у той час, як у звичайного літака – $2100.
Незаперечними є і переваги 6-12-місного літака під час пандемії COVID-19.
У компанії Otto Aviation зазначають, що у приватних осіб буде змога орендувати літак за цінами, які відповідають комерційним авіаквиткам.
Поставку літаків планують почати до 2025 року, після фінансування раунду В (2021 рік), отримання сертифікати FAA (2023 рік).
авіаблогер Володимир Біленький
Підтримати проект
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!
Україна та Словаччина погодили запуск нового залізничного сполучення між Києвом та Братиславою. Про це повідомляє…
Український перевізник Autolux анонсував розпродаж квитків до Польщу зі знижкою до 50%! Вартість квитків стартує…
Польський залізничний перевізник SKPL Cargo подав заявку до управління залізничного транспорту Польщі на запуск міжнародного…
FlixBus оголосив про запуск нового маршруту з Києва до Мюнхена. Також компанія повідомила про нове…
Геловін (Halloween) – це пора таємничості, карнавальних костюмів і атмосферних подій для всієї родини. Проте…
Wizz Air відкриває базу та розмістить один літак Airbus A320 в аеропорту столиці Молдови -…