epa05970376 A handout photo made available on 17 May 2017 by Dutch airline KLM shows King Willem-Alexander of The Netherlands looking out a cockpit window of a KLM Cityhopper at Schipol Airport, Amsterdam, Netherlands, 16 May 2017. The Dutch king has been flying passengers anonimously with Cityhopper's Fokker crafts as a co-pilot next to pilot Maarten Putman for years. As KLM will discontinue Fokker Cityhoppers, the king will retrain to fly Boeing 737 aircrafts in the future. EPA/NATASCHA LIBBERT HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES/NO ARCHIVES
Всім потрібне хобі, як спосіб розслабитися та розвіятися. У короля Нідерландів досить неординарне хобі – підніматися в небо на реактивному авіалайнері. Він досить зайнята людина, як монарх для понад 17 мільйонів громадян Нідерландів та батько для трьох дітей, але коли йому потрібен тайм-аут, король Віллем-Олександр одягає форму пілота комерційної авіакомпанії KLM, де він працює вже більше 20 років.
Король надзвичайно цікавиться польотами. У 1985 році, у 18-річному віці, він отримав ліцензію приватного пілота, після чого, у 1987 році, отримав ліцензію комерційного пілота. Під час навчання у Лейденському університеті він продовжив розвивати свої навички пілотування. В статусі Принца Оранського, як волонтер, він літав в Кенії, спочатку в організації медичної допомоги Африканського фонду медичних досліджень та освіти (AMREF), а потім у Кенійській службі дикої природи.
У 1989 році король Віллем-Олександр отримав додаткову ліцензію для польотів на багатомоторних реактивних літаках. У нього також є ліцензія військового пілота, яку йому вручив його дід принц Бернхард у 1994 році. Король отримав ліцензію на пілот авіаперевезення у 2001 році. Перед початком роботи на пасажирських рейсах авіакомпанії KLM, король керував вантажними літаками авіакомпанії Martinair.
На офіційному веб-сайті голландської монархії пояснюється, що “для того, щоб підтримувати навички, король час від часу літає як запрошений пілот для KLM Cityhopper”. Його величність спочатку навчався керувати літаками Fokker 70. Коли авіакомпанія KLM почала виводити Фоккери з флоту, король перевчився на пілотування авіалайнера Boeing 737. Він завершив навчання в червні 2017 року і продовжує практикувати польоти на Boeing 737.
За словами короля, його хобі – це ідеальний відпочинок від королівських обов’язків, сказав він в інтерв’ю, виданню Guardian: «У вас є літак, пасажири та екіпаж. Ви несете відповідальність за них, не можете переносити свої проблеми із землі в небо. Ви можете повністю відволіктися і сконцентруватися на польоті. Тому робота пілотом є для мене певним відпочинком.”
Чи можливо, що король керував одним із літаків KLM, на якому ви були, як пасажир? В принципі, можливо! Король регулярно керував літаками авіакомпанії, принаймні два рази на місяць. Його хобі стало більше схожим на другу роботу (так ніби роботи монархом недостатньо).
Оскільки кабіна пілотів вже не є відкритою для пасажирів з моменту трагічних подій 9 вересня 2001 року, короля дуже рідко впізнають. Про польоти до 2001 року Віллем-Олександр розповідав, що сторонні, які заходили до кокпіту, все одно його не впізнавали, а ті, хто це впізнавав, були “дуже здивовані, що я сиджу на місці пілота”. Інколи короля впізнають в уніформі KLM він прямує до літака в амстердамському аеропорту Схіпхол.
У інтерв’ю Washington Post, король дав зрозуміти, що не згадує свого імені під час оголошень: “Я завжди кажу, що бажаю всім гарного польоту від імені капітана та екіпажу”, – сказав він. “Я не повинен говорити власне ім’я. Але більшість людей все одно не слухають ці повідомлення.”
У липні минулого року Нідерланди отримали новий офіційний урядовий літак – бізнес-джет на базі Boeing 737-700 з реєстраційним номером PH-GOV. Оскільки король має право керувати цим типом літаків, то він може бути за штурвалом під час одного з офіційних візитів. Наприклад, у січні 2020 року Віллем-Олександр власноруч прилетів до Тель-Авіву на заходи з вшанування жертв Голокосту.
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!
УЗ повертається: онлайн-продаж квитків працює, попри кібератаку Після 89 годин безперервної роботи, Укрзалізниця нарешті відновила…
Укрзалізниця зіткнулася з серйозним випробуванням – масштабною кібератакою, що сталася 23 березня, яка паралізувала онлайн-сервіси…
У зв’язку з масштабними роботами з прокладання залізничної колії європейського стандарту на ділянці Чоп –…
Українська авіакомпанія SkyUp Airlines розширює свою маршрутну мережу та відкриває продаж квитків на нові європейські…
Укрзалізниця з 1 лютого зменшує знижки на міжнародні поїзди до Польщі та Угорщини, тоді як…
Чеська транспортна компанія Leo Express пропонує знижку 50% на другий квиток, що поширюється на усі…