Комісія ЄС та комісія Європейський інвестиційний банк опублікували дослідження щодо впровадження європейської колії на залізничних шляхах до України та Молдови під назвою Лінії Солідарності.
Дослідження передбачає, що європейська колія на лініях до Львова та Кишинева має бути розгорнута як перший крок до покращення сполучення між Польщею та Україною, а також розширення Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) на Україну та Молдову.
«Будівництво першої колії ЄС в Україні та Молдові, з’єднавши їхні залізниці з Польщею та Румунією, наблизить їх до єдиного ринку ЄС. Завдяки цьому дослідженню ми створюємо основу для довгострокових рішень, підтримуємо Україну в її післявоєнній торгівлі та відбудові. Забезпечення сумісності з Польщі через Україну, Молдову та Румунію також означатиме більш плавний та ефективний досвід подорожей для громадян», – сказала комісар з питань транспорту Адіна Валеан.
Нагадаємо, що головною перешкодою ефективному залізничному сполученню України з країнами ЄС – це різна ширина залізничних колій. Дослідження рекомендує будівництво на території України та Молдови магістральної мережі європейських стандартних колій (1435 мм) у поєднанні та взаємодії з існуючою в країнах мережею ширококолійних залізниць (1520 мм).
Першим кроком має стати облаштування вузької євроколії на напрямку Краків/Катовіце (Польща) – Львів (Україна), а також Ясси (Румунія) – Кишинів (Молдова) з подальшим розширенням такої мережі до Києва та східних областей України.
Запропонована мережа розбудови української магістральної мережі залізниць стандарту 1435 мм:
- україно-польський кордон (Медика/Мостиська) – Львів
- україно-польський кордон (Дорогуськ) – Ковель – Сарни – Коростень – Київ
- Львів – Красне – Тернопіль – Шепетівка – Звягель – Коростень
- україно-словацько-угорський кордон – Чоп – Ужгород – Самбір – Львів
- Київ – Полтава – Красноград – Харків/Дніпро
- україно-польський кордон (Гребенне – Рава Руська) – Львів
- Львів – Івано-Франківськ – Чернівці –україно-румунський кордон (Багринівка)
- Львів – Тернопіль – Хмельницький – Одеса – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь
Водночас, в дослідженні пропонуються подальші напрямки розширення. Наприклад, для Молдови пропонується розвивати передусім сполучення євроколією між Кишиневом і Одесою. Наступна ділянка, яку буде оцінено для трансформації/розширення до 1435 мм у майбутньому, це Басарабяска – Джурджулешти, для доступу до портів Галац і Константа в Румунії.
Позиція Укрзалізниці: Чому так мало залізничних рейсів з України до Європи? Чи є поїзди Укрзалізниці до Праги, Кракова, Вроцлава, Берліна, Бухареста?
Для подорожей в українських поїздах за кордон, на жаль, є суттєве обмеження — ширина колії.
У Європі поширена так звана європейська колія. У неї відстань між внутрішніми краями рейок становить 1435 мм.
А в Україні зараз колії мають ширину 1520 мм. І рухомий склад для них, відповідно, використовується інший.
Саме тому неможливо запускати поїзди куди завгодно й поставити на рейси будь-які вагони.
Так, існують вагони з можливістю зміни колісних пар. Їх обмежена кількість, і вони всі вже в роботі.
У прикордонні з ЄС є ділянки суміщеної колії — 1520 та 1435 мм, де можуть рухатися поїзди двох стандартів. До Хелма і Перемишля заведено широку колію.
Побудова пасажирських хабів для пересадки — до речі, це один з напрямків, у якому системно працює Укрзалізниця. Продовжуємо перемовини і з польською стороною по запуску за маршрутом Київ — Варшава поїзда з вагонів стандартного для України габариту.
Нагадаємо, що наразі в Україні відновлено/облаштовано Євроколію від польського кордону до Рави-Руської, а також від словацького кордону до Чопа та Мукачево. Також зазначимо, що ще у 2019 році тодішній міністр інфраструктури обіцяв побудувати суміжну євроколію зі Львова (Скнилова) до Мостиської, а в 2022 році чеський перевізник RegioJet анонсував рейси з Праги до Мостиськи.
💡 Підтримати редакцію Lowcost.ua:
Будьте в курсі наших новин:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер, Viber або читайте наш канал у Telegram!