Федеральне авіаційне управління США (FAA) 18 листопада визнало безпечною експлуатацію авіалайнерів Boeing 737 MAX. Голова FAA Стів Діксон підписав документ, який відкриває шлях для повернення цього сімейства літаків до комерційного перевезення пасажирів.
“Весь процес повторної сертифікації літака тривав 20 місяців. Протягом цього часу фахівці FAA старанно працювали над виявленням та усуненням проблем безпеки, які зіграли роль у трагічній загибелі 346 осіб на борту літаків рейсу 610 Lion Air і рейсу 302 Ethiopian Airlines“, – відзначили в FAA.
Основні претензії були до системи MCAS, яка повинна була автоматично реагувати на небезпечне задирання носа літака, при якому він втрачав підйомну силу. За результатами розслідування, в обох катастрофах пілоти виявилися не готові впоратися з помилковою роботою MCAS, яка переводила літак в пікірування через недостовірні показники датчика кута атаки.
В ході розслідування спеціалісти виявили численні процедурні порушення сертифікації змін до конструкції літака. Зокрема, сертифікацію проводили фахівці самого Boeing, а не контролюючих органів.
Крім того, FAA опублікувало директиву льотної придатності з зазначенням конструктивних змін, які повинні бути зроблені на літаках, перед їх поверненням до експлуатації. Також, FAA має затвердити зміни програми навчання пілотів 737 MAX для кожної авіакомпанії, яка експлуатує MAX.
Цікаво, що в світлі такої безпрецедентної уваги до ситуації навколо 737 MAX керівник FAA Стів Діксон вирішив особисто пройти змінену програму підготовки пілотів, щоб на власному досвіді випробувати, як керується літак. Політ відбувся наприкінці вересня, Діксон провів в повітрі за штурвалом майже дві години.
Коли ж 737 MAX нарешті здіймуться в повітря, Boeing повинен буде розгорнути цілодобовий операційний центр для контролю всіх польотів. Туди будуть надходити дані про будь-які можливі нештатні ситуації – від несправності шасі до проблем зі здоров’ям пасажирів.
З американських авіакомпаній в 2020 році польоти Boeing 737 MAX планує відновити тільки American Airlines, перший рейс відбудеться 29 грудня. Решта повітряних перевізників планують повернути літаки в експлуатацію в I-II кварталі 2021 року.
Європейська агенція авіаційної безпеки (EASA), а також регулятори Бразилії і Канади ще в жовтні визнали зміни програмного забезпечення і устаткування літаків 737 MAX достатніми, для того щоб вони могли відновити польоти до кінця 2020 року. Регулюючі органи інших країн, зокрема Китаю, який першим призупинив польоти 737 MAX, повинні дати добро на польоти слідом за FAA.
Експлуатація Boeing 737 MAX була припинена після двох катастроф. 29 жовтня 2018 року жертвами катастрофи літака аналогічної моделі компанії Lion Air в Індонезії стали 189 осіб. 10 березня 2019 року в Ефіопії розбився Boeing 737 MAX 8 авіакомпанії Ethiopian Airlines, загинули 157 осіб. Керівництво Boeing визнало, що в обох випадках на борту повітряних суден перед тим, як вони розбилися, мав місце збій в роботі системи поліпшення маневровості (MCAS).
Будьте в курсі усіх акцій та розпродажів:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!