Змусьте авіакомпанію виплатити вам компенсацію до €600 за скасований рейс. Візьміть те, що належить вам за законом. Використовуйте цю покрокову інструкцію, щоб зробити це самостійно або зверніться до Flyhelp, щоб ми домоглися справедливості замість вас.
Компенсацію за скасування рейсу реально отримати, якщо діяти послідовно
На компенсацію має право кожен громадянин України, який постраждав від несподіваного скасування рейсу. Це не привілей, не рідкість, а нормальна європейська практика, якою користуються тисячі українських пасажирів.
Можливість отримати компенсацію за скасування рейсу прописана в розділі 13 Повітряного кодексу України, в розділі 16 наказу Міністерства інфраструктури України №735 від 30.11.2012 року, у регламентах ЄС N 261/2004 і в європейських конвенціях різних років.
Але про це вам не розкажуть на стійці реєстрації або в рекламних проспектах. Авіакомпанії користуються тим, що пасажири не знають свої права. Тому вони не поспішають віддавати гроші, коли зривають комусь відпустку або важливі переговори в іншому місті. Через це всього 1-2% пасажирів звертаються за компенсацією при скасуванні рейсу.
Але авіакомпанії можна змусити повернути вам належне.
Для цього не обов’язково судитися (хоча іноді доводиться).
У більшості випадків достатньо не розгубитися в момент скасування та діяти, дотримуючись нашого покрокового плану.

Перевірте, чи ви маєте право на компенсацію

Ви можете претендувати на компенсацію, якщо виконуються відразу всі 3 умови:

  • Ваш рейс скасували не більше 3 років тому (2 роки для України).
  • Рейс був скасований з вини авіакомпанії, а не через форс-мажор.
  • Вас попередили пізніше 14 днів до моменту вильоту.

Якщо у вашому випадку всі умови виконуються, ви можете отримати до 600 євро компенсації. Сума виплати буде залежати від дальності польоту та альтернативних заходів авіакомпанії, якими вона намагалася врегулювати ситуацію.

  • до 1500 км – €250
  • від 1500 км до 3500 км – €400
  • від 3500 км – €600
Читайте також  Пошкоджений багаж - що робити і хто винний?

Терміни подачі запиту на компенсацію

Якщо ваш рейс потрапляє під регламент Українського законодавства, то ви можете повернути гроші за будь-який рейс, який скасований не пізніше, ніж 2 роки тому. Якщо скасували європейський рейс і він потрапляє під дію ЄС 261/2004, ви маєте право подати на компенсацію за переліт 6-річної давності.
При цьому ви повинні розуміти, що авіакомпанія може не платити компенсацію, якщо вас попередили про скасування рейсу:

  • За два тижні і більше до дати скасування рейсу.
  • Від 7 днів до двох тижнів до дати вильоту. При цьому вам запропонували альтернативний маршрут, скориставшись яким ви повинні злетіти не раніше, ніж за 2 години, і прилетіти не пізніше, ніж через 4 години від запланованого графіка.
  • Менш ніж за 7 днів. Альтернативний маршрут з вильотом не раніше, ніж за 1 годину, і прильотом не пізніше, ніж через 2 години від запланованого графіка.

Якщо вам повідомили про скасування в аеропорту, але відразу ж запропонували альтернативний рейс, у якого час прильоту раніше або такий же, як у скасованому рейсі, компенсацію теж можуть не сплатити.

Фото Alexander Mils @alexandermils

Форс-мажор

Авіакомпанія має право відмовити сплатити компенсацію, якщо доведе, що скасування рейсу і ануляція бронювання сталася не з її вини, а через форс-мажор. Форс-мажор – будь-яка ситуація, на яку авіакомпанія не може ніяк вплинути:

  • Політичні обставини – війни, громадянські заворушення, які можуть перешкодити вильоту.
  • Сильний дощ, сніг, шторм або будь-які інші погодні явища, які ставлять під загрозу безпеку польоту.
  • Масові страйки персоналу аеропортів або профспілок пілотів.
  • Хвороба екіпажу або пасажирів, ризик поширення інфекції.

Якщо перевізник скасовує рейс, то за вашим запитом він повинен надати пояснення, з якої причини скасували рейс. Вимагайте засвідчити цей момент письмово, щоб потім було простіше отримати компенсацію.

Що робити, коли дізнались, що рейс скасували

Якщо ви вже в аеропорту – не панікуйте. Спочатку вирішіть для себе, яким чином ви плануєте потрапити у пункт призначення. Необхідно відразу звернутись до представника авіакомпанії та запитати про можливість альтернативного рейса. Вирішіть в першу чергу це питання, оскільки пасажирів багато, а забезпечити всіх зручною альтернативою в найближчий час надзвичайно складно. Паралельно збирайте дані та інформацію для подання запиту на компенсацію.

  1. Розшукайте в аеропорту представника авіакомпанії. Він може бути на стійці реєстрації, в місцях продажу квитків або в окремому офісі. Якщо не можете знайти, задайте питання на довідковій стійці. Якщо це ніч і в аеропорту нікого немає, зателефонуйте на гарячу лінію авіакомпанії – телефон можна дізнатися на сайті.
  2. Дізнайтеся у представників, чому рейс скасували. Важливо отримати письмове підтвердження скасування. Його ви докладете до заяви на компенсацію або до позовної претензії в суді. Будьте уважні – перевірте, хто вам дає інформацію. Це повинен бути офіційний представник авіакомпанії.
  3. Якщо телефонуєте на гарячу лінію, запишіть розмову. Попросіть співробітника представитися і назвати свою посаду. Запис розмови теж можна буде використовувати як доказ.
  4. Зберігайте всі документи, що підтверджують вашу реєстрацію на рейс: квитки, посадкові талони, багажні бирки. Сфотографуйте їх, щоб фарба не вицвіла. Сфотографуйте табло аеропорту з інформацією про скасування рейсу.
  5. Зберігайте всі витрати, які ви понесли через скасування: чеки на їжу, воду, транспорт, житло, аптеку, канцелярію і т.д.
  6. Знімайте відео з поясненнями співробітників, фіксуйте будь-яку інформацію, яка підтверджує неможливість вильоту і вину авіакомпанії в цьому.
Читайте також  Літаком з дитиною. Правила та лайфхаки авіаперельотів з малюками

Чек-лист: документи для компенсації за скасування рейсу

  1. Сама претензія на виплату компенсації. Єдиної форми не існує. Єврокомісія розробила шаблон документа, за яким можна написати претензію в авіакомпанію. До того ж, у кожної авіакомпанії на сайті є відповідна форма, щоб заповнити ії і відправити претензію онлайн. До неї краще додати відразу всі копії, які у вас є.
  2. Фото розвороту закордонного паспорта.
  3. Копія підтвердження бронювання квитка.
  4. Копія посадкового талону.
  5. Повідомлення авіакомпанії (смс, електронна пошта, лист на пошті) про скасування рейсу.
  6. Фото табло, відео спілкування з представником компанії.
  7. Чеки на невикористані бронювання і додаткові витрати, пов’язані зі скасуванням.
  8. Підтвердження скасування рейсу з незалежного джерела – представник аеропорту або хоча б онлайн-ресурс.

Головне, що треба запам’ятати

  • Повернути гроші можна практично за будь-який рейс, який скасували менше 3 років тому (для ЄС) і 2 років (для України). Залежить від напрямку і авіалінії.
  • Максимальна компенсація – до 600 євро.
  • Ви не отримаєте компенсацію, якщо про скасування повідомили заздалегідь, був форс-мажор або ви просто неправильно оформили і подали документи.
  • Повернення грошей за квитки не скасовує обов’язок виплатити компенсацію.
  • Щоб довести витрати, збирайте всі чеки, фотографуйте табло, вимагайте у представників авіакомпанії офіційну відповідь, зафіксовану на папері. Якщо розмовляєте по телефону, запишіть розмову.

Якщо не хочете возитися з папірцями, у вас немає часу або банально бажання – довірте це нам. Наш сервіс працює за принципом оплати за результатом. Ми зробимо всю роботу за вас і знімемо комісію 20% від компенсації тільки у випадку її підтвердження.
Всього за кілька хвилин ви можете дізнатися, чи належить вам компенсація, заповнивши просту форму.

Будьте в курсі усіх акцій та розпродажів:

Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!

    Завантажити більше пов'язаних статтей

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Зверніть увагу

    ТОП-5 факапів пілотів

    Ви вже точно чули про те, як безглузда обмовка пілота авіакомпанії Wizzair забезпечила йом…