Після банкрутства туристичної групи Thomas Cook, німецька авіакомпанія Condor Airlines, що їй належала, змогла вижити завдяки урядовому кредиту у розмірі 380 мільйонів євро. Однак, з самого початку було відомо, що Condor не буде націоналізована і їй доведеться знайти нового власника. 24 січня 2020 року було оголошено, що Condor Airlines було продано польській державній авіакомпанії LOT Polish Airlines.
Поглинання німецької авіакомпанії Condor Airlines польською авіаційною групою – це різкий вихід авіакомпанії LOT на ринок, де домінує Lufthansa. Поглинання не з дешевих – новий власник повинен повернути використану частину позики німецькій державі. Сума самої угоди залишається невідомою, але, на думку експертів, вона становить, загалом, близько 590 мільйонів євро.
Схожість і відмінність LOT та Condor
LOT і Condor, в цілому, схожі за розміром. LOT минулого року перевезла трохи більше 10 мільйонів пасажирів, а Condor – менше 9,5 мільйонів. LOT має близько 80 літаків, а Condor – близько 60. На цьому схожість закінчується.
LOT працює за, так званою, “хабовою” моделлю – перевезення пасажирів до Варшави, зі стикуванням на європейські та міжконтинентальні маршрути. В той час як Condor спеціалізується на чартерних рейсах, як правило, туристичних рейсах, і продає більшість квитків безпосередньо турагентам. У Польщі Condor маловідома, але в Німеччині – на її, на сьогоднішній день, найважливішому ринок – вона вважається брендом з традиціями і добре оцінюється покупцями. Ці переваги дозволили авіакомпанії пережити банкрутство нинішнього власника.
Рафал Мільчарський, генеральний директор компанії LOT, обіцяє, що Condor не тільки збереже свій бренд та менеджмент, але й обслуговуватиме тих самих німецьких туристів. Однак, безумовно, ця дорога угода буде використана LOT для зміцнення своїх позицій на прибутковому, хоча і дуже складному німецькому ринку.
LOT і Lufthansa: формально – партнери, на практиці – конкуренти
Хоча LOT та Lufthansa формально є партнерами в альянсі Star Alliance, на практиці вони конкурують між собою все сильніше і сильніше. LOT почала розширювати маршрутну мережу з Варшави до Азії та привозити більше клієнтів з Німеччини до її основного хабу. Раніше саме Lufthansa возила польських пасажирів по світу через Франкфурт та Мюнхен, а LOT безпорадно спостерігав.
LOT, навіть, разом з Condor, не зможе одразу вийти в лідери європейського авіаринку. 20 мільйонів пасажирів на рік – це не так багато, порівняно з такими гігантами, як Ryanair та Lufthansa Group, що перевозять близько 150 мільйонів пасажирів кожна. З іншого боку, LOT проводить активну експансію – вона будує другий хаб у Будапешті, контролює регіональну естонську авіакомпанію Nordica, і зараз активно заходить на найбільший авіаринок Європи.
Водночас, робота на кілька фронтів, створює додаткові проблеми. Найбільші проблеми LOT на сьогодні – п’ять літаків Boeing 737 MAX з минулої весни топчуть бетон і подальші надходження цієї моделі призупинені. У її далекомагістральних Boeing 787 Dreamliner виникають проблеми з двигунами Rolls Royce Trent 1000, що призводить до відтермінувань рейсів. В той же час Condor, навряд, стане джерелом додаткового флоту, оскільки повністю використовує свої ресурси та потребує інвестицій у нові авіалайнери.
Будьте в курсі усіх акцій та розпродажів:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!
Алекс Цікавий
25 Січня, 2020 в 12:38 pm
“У її далекомагістральних Boeing 787 Dreamliner виникають проблеми з двигунами Rolls Royce Trent 1000, що призводить до відтермінувань рейсів. ”
І часто виникають такі проблеми?