Чеська транспортна компанія RegioJet планує запустити нічний потяг з Праги до Чопа через прикордонний пункт Чорна-над-Тісоу на початку січня 2024 року. Про це повідомляє профільне видання IRJ.
Оскільки RegioJet не має ліцензії на роботу в Україні, послуги з перевезення по новому сполученню надаватимуться спільно з Укрзалізницею, а RegioJet сплачуватиме плату за доступ до колії департаменту управління інфраструктурою УЗ. У розкладі на 2024 рік, який набуде чинності 10 грудня, планується забезпечити сполучення з внутрішнім сполученням УЗ у Чопі.
Нова лінія використовуватиме 37-кілометрову колію стандартної колії, яка пролягає від кордону до Чопа та далі до Мукачева в Україні. Потяги відправлятимуться з головного залізничного вокзалу Праги о 21.38 і прибуватимуть у Чоп о 10.35, зворотно відправлятимуться з Чопа о 17.30 і прибудуть до Праги о 05.07.
Сполучення з Чопом здійснюватиметься потягом УЗ із трьох вагонів, який вміщуватиме 140 пасажирів, 80 – у спальних місцях і 60 – у сидячих. Між Прагою та Кошице в Словаччині пасажири подорожуватимуть рейсом RegioJet Praha – Кошице – Гуменне.
Наразі квитки на цей рейс відсутні в системі бронювання RegioJet чи УЗ.
Також RegioJet планує з’єднати Україну залізницею з іншими столицями Центральної Європи. У планах спільний з УЗ проєкт сполучення України з Берліном через прикордонний пункт у Перемишлі, але він потребує додаткових інвестицій у інфраструктуру та, бажано, розширення євроколії 1435 мм до Львова. До того часу наступного року берлінський поїзд розпочне пересадку як нічний рейс із Перемишля до Ганновера.
RegioJet також розглядає станцію Мостиська II, як головні ворота в Україну та її столицю Київ. Реалізація цього проєкту потребує значних інвестицій, але дозволить використовувати збільшити пасажиропотік та пропускну спроможність станції. Нагадаємо, що раніше компанія планувала відкрити рейси з Мостиської в Перемишль. В в 2021 році RegioJet отримала дозвіл на залізничні рейси з Праги в Перемишль, а після цього повідомила про намір запустити потяг з Праги в Львів одразу після відкриття кордонів. В 2019 УЗ обіцяла за рік побудувати євроколію від кордону до Львова.
Надаючи свої нові послуги виключно на комерційній основі, RegioJet не буде єдиним пасажирським оператором на маршрутах колії 1435 мм в Україну. Словацький національний оператор ZSSK здійснює рейси до Чопа та Мукачева двічі на день, а Угорська державна залізниця (M?V) курсує до восьми пар поїздів на день із Загоні до Чопа.
Також нагадаємо, що наразі RegioJet пропонує єдиний квиток до Праги з Києва, Вінниці, Хмельницького, Тернополя, Львова, Харкова, Полтави, Дніпра та Запоріжжя.