Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) виступає за обов’язкове носіння захисних масок пасажирами та членами екіпажів літаків під час польотів, і водночас не рекомендує блокувати середній ряд в літаках для створення соціальної дистанції між пасажирами. Про це йдеться в останньому пресрелізі асоціації.
Нагадаємо, що ще в квітні керівник IATA Александр де Жиньяк запевняв в обов’язковій необхідності блокувати продаж квитків на середні ряди літаків. Такі рекомендації викликали неабияке незадоволення в багатьох авіакомпаній, особливо виділився виконавчий директор Ryanair Майкл О’Лірі, котрий грозив взагалі не здійснювати польоти з на 1/3 порожніми літаками. Зазначалось, що заходи з соціального дистанціювання в літаках могли коштувати подорожчанням авіаквитків на 40-50%.
За інформацією IATA, докази свідчать, що ризик передачі COVID-19 на борту літака низький, а носіння масок пасажирами та екіпажем знизить його ще більше.
Відмова від заходів соціального дистанціювання на бортах літаків дозволить уникнути різкого збільшення витрат на авіаперельоти. Докази, хоча й обмежені, але свідчать про те, що ризик передачі вірусу на борту літака низький навіть без спеціальних заходів. Більше того, навіть якщо буде застосовано блокування середнього ряду, це не забезпечить рекомендоване розмежування для ефективного соціального дистанціювання, оскільки ширина сидіння 50 см, а рекомендована соціальна дистанція становить від 1 до 2-х метрів.
«Безпека пасажирів та екіпажу є найважливішою. Авіаційна галузь співпрацює з урядами країн, щоб знову почати літати, коли це можна буде робити безпечно. Докази свідчать, що ризик передачі коронавірусу на борту літака низький. Водночас ми запроваджуватимемо заходи, такі як обов’язкове носіння захисних масок пасажирами та екіпажем, що додасть ще один рівень захисту. Ми повинні дійти до рішення, яке надасть пасажирам впевненість у польотах та забезпечує доступність вартості польоту. Одне без другого не матиме довготривалої користі “, – заявив Александр де Жиньяк.
Окрім захисних масок для пасажирів та екіпажів, запропоновані заходи(рівні) біобезпеки, що пропонуються, передбачають:
- температурне обстеження пасажирів та працівників аеропорту
- зменшення соціальних контактів між пасажирами та екіпажем – від реєстрації на рейс до виходу з летовища
- обмеження переміщень в салоні літаків під час польоту
- частіші та ретельніше прибирання в літаках
- спрощені процедури бортового харчування, які зменшують взаємодію екіпажа з пасажирами
Також IATA не виключає можливості включення до тимчасових рекомендації з біобезпеки паспортів COVID-19, коли такі будуть затвердженні та загальнодоступні.
В Міжнародній асоціації повітряного транспорту зазначають, що довгострокові рішення щодо протидії COVID-19 залежать від медицини та науки вцілому.
Довідка:
Міжнародна асоціація повітряного транспорту (ІАТА) була заснована в 1919 як союз авіакомпаній під назвою International Air Traffic Association, основною метою якої було прописання правил для безпечних, регулярних і рентабельних повітряних авіаційних перевезень людей та вантажів. Асоціація припинила своє існування через Другу світову війну, і її спадкоємницею стала International Air Transport Association. Насьогодні членами ІАТА є 299 авіакомпаній, які здійснюють 82% усіх міжнародних рейсів.
Будьте в курсі усіх акцій та розпродажів:
Підпишіться на нашу сторінку у Фейсбук чи Instagram або отримуйте сповіщення про акції використовуючи Твіттер або читайте наш канал у Telegram!